voorlaatste rit van een zalige 6 daagse

24 juli 2013 - Vaals, Nederland

Met de vermoeide beentjes van de bergrit trokken we naar de ontbijttafel. We hadden al een klein vermoeden maar de bevestiging was er snel dat een onweer onze kant opkwam. Dus even terug met de beentjes in het bed en de start van de rit uitstellen tot het ergste voorbij is. Wij als grote renners rijden die verloren tijd snel weer toe. Om 10h40 eindelijk de fiets op voor een nieuwe rit. Geen brandende zon meer op onze kop maar een koele wind die ons tegemoet kwam. Wat een rustige rit moest worden na de koninginnenrit van gisteren werd snel in de kiem gesmoord. Onmiddellijk hoogtemeters maken was de boodschap.
Peke VROEM had de rit van de dag voordien nog niet goed verteerd en moest een zware mentale strijd met zichzelf eer eerst zien te o erwinnen. Gelukkig kon wagge quintana met zijn super benen en zijn wagonnetje hem een mikpunt geven. Na een 70tal km kwam peke terug tot leven. N'en de Groodt sterft ni zo snel. Na weer een rit van 131 km en 1600 hoogtemeters eindelijk in Vaals aangekomen. Onze b&b wordt uitgebaat door een café baas dus dat kan niet stuk. Ons eten is binnen dus nu gaan we het vochtgehalte terug op peil brengen. Onze laatste rit zou een makkie moeten zijn. Maar zou ook eens de zwaarste kunnen zijn.

1. Oma en opa (van Peter):
    25 juli 2013
    Hey mannen, zo te zien, en als ik de laatste foto van vandaag vergelijk met die van enkele dagen geleden in Maredsous of in de egelantier, dan is Peter zich blijkbaar aan het afvragen aan wat hij begonnen is, je kunt zo van zijn gezicht de vraag aflezen "duurt dat hier nog lang of wat?", zou zijne compagnon er beter uitzien? Allee, courage, nog enkele meters ...
    Opa
  2. Ons ma en onze pa (Peter):
    25 juli 2013
    't is als met de duiven : op weduwschap fietsen recht naar de vrouwkes die jullie in Genk opwachten. Nog even doorbijten.
  3. Stéphane:
    proficiat alle twee!
  4. Oma en opa (van Peter):
    28 juli 2013
    Wat zou er gebeurd zijn met de twee koene-stalen-ros-ridders?
    Waar zitten ze nu, wat doen ze nu, toch niet ergens met die onweders ergens in een riolering gesukkeld?
    Ik kijk ernaar uit naar de verdere reportage.
    Groetjes.
    Opa